ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 22.9.2010

Εργαστήρια Προσωπικής Ανάπτυξης

Η Μαρία Μαραγκοπούλου, πρόκειται να υλοποιήσει Εργαστήρια προσωπικής ανάπτυξης  και αυτογνωσίας για την κατανόηση και τη βελτίωση των σχέσεών μας με τους άλλους: ‘’Εγώ και οι Άλλοι: στην οικογένεια, το σχολείο, τις σχέσεις, την εργασία’’ (Κύκλοι τριών τετράωρων συναντήσεων)

Για γονείς:

  • Εικόνα εαυτού: Βοηθώντας το παιδί μου να έχει αυτοεκτίμηση:
Τα παιδιά και οι νέοι έχουν ανάγκη όσο τίποτα άλλο να νιώθουν ικανοί και άξιοι. Τι χρειάζεται να κάνει ο γονιός για να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση του παιδιού του; Καλές πρακτικές,αύξηση της κατανόησης και ενδυνάμωση της σχέσης μας με τα παιδιά μας.

  • Όρια και επικοινωνία στην οικογένεια:
Ο γονιός χρειάζεται να προσφέρει στο παιδί του μια οριοθετημένη κατάσταση μέσα σε ένα επικοινωνιακά γόνιμο περιβάλλον. Οι γονείς που θα συμμετάσχουν στο εργαστήρι θα δουλέψουν πάνω στους δύο αυτούς άξονες μέσα από την προσωπική τους οπτική και εμπειρία με στόχο να εμπλουτίσουν την οικογενειακή αλληλεπίδραση με την επιστροφή τους στο σπίτι.

  • Εφηβεία: Πόρτα προς την ενηλικίωση ή αναπόφευκτος κίνδυνος; Αντιμετώπιση κινδύνων και συγκρούσεων
Η εφηβεία είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδος τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Ποιές είναι οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι που χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς; Τι μπορούν να κάνουν για να βοηθήσουν τα παιδιά τους σε μια περίοδο τόσο κυρίαρχη και σύμπλοκη; Στο σεμινάριο θα συζητηθεί η σχέση με το παιδί μας στην εφηβεία και ο τρόπος που ένας γονιός μπορεί να είναι ενεργητικά παρόν χωρίς να καταργεί το παιδί του, αλλά και χωρίς να το αφήνει χωρίς όρια και κανόνες.

Για όλους:

  • Διαφορετικότητα και επικοινωνία: ‘’Ο πύργος της Βαβέλ’’ Μία έννοια με χίλια πρόσωπα
Η παρουσία του διαφορετικού άλλου στο σπίτι (σχέσεις συζύγων, γονιών – παιδιών, αδερφών), στο σχολείο (διαφορετικές εθνικότητες, διαφορετικά παιδιά) στις συντροφικές ή φιλικές σχέσεις γίνεται η αιτία για συγκρούσεις και δυσκολία αρμονικής συμβίωσης. Στόχος αυτής της παρέμβασης ο καθορισμός της διαφορετικότητας και η ενεργητική θέση στην γνήσια και λειτουργική αξιοποίηση του άλλου όχι ως απειλή, αλλά ως πλούτος να αναδείξουμε τόσο τον εαυτό μας όσο και τις σχέσεις μας.

  • Συναισθήματα: Θυμός, αγάπη, ζήλια, μίσος, πόνος, θλίψη, φόβος...Ζώντας μαζί τους μπορείς να τα αλλάξεις!
Μερικές φορές έντονα συναισθήματα μας καθηλώνουν και μας απαγορεύουν να δούμε τι άλλο μπορεί να υπάρχει. Κάνοντας χώρο στα συναισθήματά μας μπορούμε να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Όλα τα συναισθήματα επιτρέπονται και προσφέρουν πολύτιμο προσωπικό υλικό. Οι συμμετέχοντας θα έχουν την ευκαιρία να τα εκφράσουν και να ζήσουν  με έναν άλλο τρόπο που μπορεί να τους εμπλουτίσει και να τους απελευθερώσει, φέρνοντας τους σε αρμονία με τις εσωτερικές τους δυνατότητες.

Για γυναίκες:

  • Γυναίκα σε πρώτο πρόσωπο: Ρόλοι γυναικών σε σύγκρουση ή σε αρμονία;
Μητέρα, σύντροφος, εργαζόμενη, κόρη, φίλη... Ρόλοι γυναικών σε σύγκρουση ή σε αρμονία; Πόσο δύσκολο είναι να ζήσει μια γυναίκα μέσα από όλες της τις διαστάσεις; Χρειάζεται να διαλέγει ή μπορεί να χαίρεται παράλληλα το κάθε της κομμάτι; Διερευνώντας τις γυναικείες διαστάσεις επιχειρούμε την σύνθεση.

Για εκπαιδευτικούς (και γονείς):

  • Το εν δυνάμει ‘’εκρηκτικό τρίγωνο’’ Δάσκαλος-Γονέας-Μαθητής
Η δυσκολία συνεργασίας μεταξύ των 3 μερών οδηγεί σε δυσάρεστα συναισθήματα. Ο δάσκαλος νιώθει μόνος και θυμωμένος, ο γονιός κουρασμένος και ματαιωμένος. Στο σεμινάριο θα διερευνηθεί η τριαδική αυτή σχέση με στόχο να ενισχυθεί η συνεργασία, η αλληλεπίδραση, η συμμετοχικότητα και τα κατανοηθούν τα δυναμικά που υπάρχουν, ώστε να αυξηθεί η προσωπική ικανοποίηση.Το σεμινάριο απευθύνεται σε δασκάλους, καθηγητές, νηπιαγωγούς, γονείς και σε όσους επιθυμούν να ψηλαφίσουν αυτήν την σχέση.

  • Από την πειθαρχία στην συνεργασία και την κατανόηση: Κάποτε πειθαρχία, σήμερα τι;  Η λειτουργική σχολική τάξη
Κάποτε το ζητούμενο ήταν η πειθαρχία. Σήμερα ο ευαισθητοποιημένος εκπαιδευτικός επιζητά κάτι περισσότερο. Στόχος του σεμιναρίου είναι η διερεύνηση του ρόλου του δασκάλου και η διεύρυνσή του με στόχο τόσο την προσωπική του ικανοποίηση μέσα από την δουλειά του, όσο και τη βελτίωση της σχέσης του με τους μαθητές του. Το εργαστήρι αφορά εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Τα σεμινάρια θα υλοποιηθούν στον νέο Πολιτιστικό χώρο ΑΚΑΔΗΜΕΙΑ στην Αθήνα κάθε Πέμπτη 4-8 μμ. Δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες για το κόστος στα τηλέφωνα του χώρου 210-5125699, 210-5201142.

Σε περίπτωση ενδιαφέροντος επαρκούς αριθμού συμμετεχόντων από την ευρύτερη περιοχή του Ωρωπού δύναται να υλοποιηθούν κάποιοι κύκλοι σεμιναρίων στην Σκάλα Ωρωπού με χαμηλό κόστος συμμετοχής. Δήλωση ενδιαφέροντος στο τηλέφωνο 22950- 30971.

Newsletter

Your mail*


Σεμινάρια 2013-2014